Regulamin Organizacyjny
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Teatru Dramatycznego im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu zwany dalej Teatrem działa na podstawie:
1. Statutu Teatru nadanego Uchwałą Nr XXIV/567/12 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 27 czerwca 2012 roku,
2. Ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tekst jednolity z 2012r. Dz. U. 2012r. poz.406).
3. Innych obowiązujących przepisów prawa.
§ 2
Teatr ma siedzibę w Wałbrzychu, plac Teatralny 1 i działa na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza jej granicami.
PRZEDMIOT DZIAŁANIA TEATRU
§ 3
Przedmiotem Działania Teatru jest:
1. Organizowanie przedstawień teatralnych.
2. Edukacja teatralna i wychowanie przez sztuką.
3. Tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi twórczości i talentów twórczych.
4. Promocja spektakli i Teatru.
5. Prowadzenie obsługi widzów.
6. Gospodarowanie powierzonym majątkiem trwałym i obrotowym.
7. Prowadzenie własnej działalności finansowej.
8. Prowadzenie pełnej ewidencji i rachunkowości swojej działalności według obowiązujących zasad.
9. Współpraca z organami samorządu terytorialnego i administracji rządowej.
10. Stała współpraca ze społecznymi ruchami kulturalnymi.
ORGANIZACJA I ZASADY FUNKCJONOWANIA TEATRU
§ 4
1. Dyrektor Teatru zarządza Teatrem i reprezentuje go na zewnątrz.
2. Dyrektor zarządza Teatrem przy pomocy Zastępcy Dyrektora, którego powołuje i odwołuje Zarząd Województwa Dolnośląskiego na wniosek Dyrektora.
3. W razie nieobecności Dyrektora, Teatrem zarządza w granicach udzielonego pełnomocnictwa Zastępca Dyrektora a w razie nieobecności Dyrektora i Zastępcy Dyrektora wyznaczony przez Dyrektora pracownik Teatru w granicach udzielonego pełnomocnictwa.
4. W przypadku nie obsadzenia stanowiska Zastępcy Dyrektora, zakres jego obowiązków przejmuje Dyrektor Teatru.
5. Zastępca Dyrektora Teatru kształtuje poziom artystyczny Teatru i sprawuje stały nadzór nad utrzymaniem właściwego poziomu artystycznego i repertuaru Teatru. Do zakresu jego obowiązków należy:
a) opracowywanie planów repertuarowych Teatru z uwzględnieniem wymagań artystycznych i ekonomicznych oraz warunków technicznych sceny macierzystej i scen terenowych,
b) prowadzenie spraw zmierzających do wzmocnienia obecności, zasięgu oddziaływania i marki Teatru oraz rozbudzania jego potrzeby w życiu mieszkańców poprzez inicjowanie i realizacją projektów poszerzających statutowe działania artystyczne Teatru o możliwości wynikające z naturalnego środowiska i przestrzeni miasta.
c) stały nadzór nad właściwą realizacją artystyczną repertuaru w siedzibie i w objeździe.
d) zapewnienie realizatorów poszczególnych sztuk (reżyserów, scenografów, kompozytorów itd.) oraz opracowywanie obsady ról poszczególnych sztuk na sezon teatralny.
e) uzgadnianie z realizatorami założeń inscenizacyjnych każdego widowiska oraz przyjmowanie projektów scenograficznych pod względem artystycznym.
f) przeprowadzanie rozmów sezonowych oraz przedstawianie Dyrektorowi do akceptacji ustaleń z tych rozmów.
g) czuwanie nad właściwym wykorzystaniem potencjału artystycznego, intelektualnego i ekonomicznego podlegających mu pracowników oraz nad ich poziomem zawodowym.
h) opracowywanie programu doskonalenia zawodowego pracowników Działu Artystycznego i czuwanie nad jego realizacją.
i) proponowanie stawek za role wykonywane przez aktorów Teatru oraz ustalanie wysokości honorariów.
j) przedstawianie wniosków o udzielenie nagród i kar pracownikom zespołu artystycznego.
k) opiniowanie spraw osobowych personelu artystycznego.
l) czuwanie nad przestrzeganiem dyscypliny artystycznej, dyscypliny pracy, przepisów bhp o p.poż. oraz postanowień Regulaminu Teatru przez podległych mu pracowników.
6. Zastępca Dyrektora zobowiązany jest do:
a) ścisłej współpracy z:
- teatralnym kołem ZASP,
- Kierownikiem Technicznym,
- Kierownikiem Działu Współpracy z Publicznością
,
b) bezpośredniego nadzoru nad:
- Działem artystycznym (aktorami, inspicjentami, suflerami, technikiem charakteryzatorem)
- Działem Promocji i Działem Reklamy,
- Działem Zamówień Publicznych i funduszy Strukturalnych,
- Organizatorem Pracy Artystycznej,
- Kierownikiem Literackim,
7. Zastępca Dyrektora ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie przepisów wynikających z:
a) Kodeksu pracy,
b) Ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej,
c) Statutu i Regulaminu pracy Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu,
d) Aktów prawnych z zakresu bhp i p.poż,
e) Zarządzeń i poleceń organu założycielskiego oraz Dyrektora Teatru,
f) Zakresu obowiązków,
g) Innych aktów prawnych odnoszących się do działalności Teatru.
8. Główny Księgowy kieruje, organizuje i nadzoruje prace w zakresie planowania, sprawozdawczości i analiz ekonomicznych, ewidencji księgowej, rzetelności, legalności i celowości wykorzystywania środków finansowych Teatru.
9. Organem doradczym Dyrektora w sprawach związanych z działalnością Teatru może być Rada Artystyczno – Programowa powołana na wniosek Dyrektora.
10. Rada Artystyczno – Programowa składa się z 4 – 6 osób.
11. W skład Rady Artystyczno – Programowej wchodzą:
a) Zastępca Dyrektora,
b) Teatrolog – Kierownik Literacki,
c) Organizator pracy artystycznej,
d) Przedstawiciel ZASP-u,
e) Inni pracownicy Teatru zawnioskowani przez Dyrektora.
12. W pracach Rady Artystyczno – Programowej mogą uczestniczyć osoby spoza Teatru zaproszone przez Dyrektora.
13. Pracą Rady Artystyczno – Programowej kieruje Dyrektor Teatru.
14. Do zadań Rady Artystyczno – Programowej należy w szczególności doradztwo w zakresie:
- planów działalności artystycznej,
- planów repertuarowych i innych zamierzeń artystycznych Teatru przed każdym sezonem artystycznym lub nie rzadziej niż 1 raz w roku.
13. Posiedzenie Rady Artystyczno – Programowej zwołuje Dyrektor w miarę potrzeb przedstawiając w zawiadomieniu porządek obrad.
14. Rada Artystyczno – Programowa może odbywać posiedzenia przy obecności co najmniej 3 członków.
15. Obsługę administracyjną i techniczną Rady Artystyczno - Programowej zapewnia Dyrektor.
ZASADY ORGANIZACJI TEATRU
§ 5
1. Sposób kierowania pracami wewnątrz Teatru oparty jest na zasadzie jednoosobowego kierownictwa i polega na tym, że:
- każdy pracownik, względnie zespół pracowników podporządkowany jest bezpośrednio tylko jednemu przełożonemu,
- każdy pracownik bez względu na zajmowane stanowisko odpowiada za całość powierzonego zakresu czynności,
- każdy przełożony może wydawać polecenia służbowe tylko pracownikom bezpośrednio podporządkowanym.
2. Wszystkie dyspozycje wydawane są zgodnie z zależnością służbową. Pomijanie szczebli służbowych przy wydawaniu dyspozycji jest w zasadzie wzbronione. W przypadku nieobecności pracownika, który winien wydać dyspozycje a opóźnienie jej wydania mogłoby narazić Teatr na szkodę lub wpłynąć na nie załatwienie sprawy – dyspozycja może być wydana z pominięciem szczebla służbowego. Pracownik wydają
cy dyspozycję z pominięciem bezpośredniego przełożonego, winien go o tym zawiadomić lub zlecić zawiadomienie pracownikowi, któremu polecenie wydał.
3. Jeżeli dyspozycja wydana przez przełożonego według przekonania pracownika jest niezgodna z obowiązującymi przepisami lub sprzeczna z interesem Teatru, obowiązkiem pracownika jest zawiadomić przełożonego o swoich spostrzeżeniach. W razie podtrzymania decyzji (dyspozycji) przez przełożonego należy ją
wykonać. Pracownik może w takim przypadku zgłosić swoje uwagi na piśmie oraz żądać potwierdzenia dyspozycji na piśmie.
4. Każda komórka strukturalna winna współpracować z innymi komórkami. Współpraca ta polega na:
- zbieraniu informacji,
- zasięganiu opinii,
- uzgadnianiu stanowiska,
- udzielaniu pomocy w realizacji zadań.
5. Projekty wszystkich zarządzeń i instrukcji, opracowane przez poszczególne komórki organizacyjne powinny być przed przedłożeniem do akceptacji Dyrektora – skonsultowane pod względem prawnym z radcą prawnym. Podpisane zarzą
dzenia, instrukcje, decyzje, komórka organizacyjna w jednym egzemplarzu (oryginał) przekazuje do sekretariatu, który prowadzi rejestr i zbiór zarządzeń, instrukcji i decyzji Dyrektora.
6. Wszyscy pracownicy obowiązani są realizować zadania określone zakresem czynności zgodnie z zasadami ustalonymi w Statucie Teatru, niniejszym regulaminie, ogólnie obowią
zują
cych aktach prawnych i zarządzeniach Dyrektora.
7. Spory kompetencyjne między komórkami organizacyjnymi Teatru rozstrzyga Dyrektor.
ORGANIZACJA TEATRU
§ 6
1. Podstawowymi komórkami organizacyjnymi są:
- działy,
- samodzielne stanowiska.
2. Działem kieruje kierownik.
3. Bezpośredni nadzór nad działalnością poszczególnych komórek organizacyjnych sprawują: Dyrektor Teatru, Zastępca Dyrektora i Główny Księgowy.
4. Komórki organizacyjne realizują zadania określone niniejszym regulaminem.
5. Wszystkie komórki organizacyjne zobowiązane są do wzajemnej współpracy na zasadzie równorzędności oraz wzajemnego współdziałania w zakresie realizacji celów i zadań Teatru.
ZAKRES DZIAŁANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
§ 7
1. Do zakresu działania wszystkich komórek organizacyjnych należy:
a) prowadzenie całokształtu spraw wynikających z zakresu działania lub odrębnych decyzji,
b) opracowywanie planów działania komórki,
c) prowadzenie spraw sprawozdawczo – statystycznych,
d) opracowywanie analiz i zakresu działania komórki,
e) wprowadzenie postępu techniczno – ekonomicznego i organizacyjnego,
f) realizacja zaleceń i zarządzeń organów kontrolnych,
g) podejmowanie działań w zakresie ochrony mienia, zapobiegania niegospodarności, marnotrawstwa, stratom,
h) przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów dotyczących zakresu działania komórki oraz powierzonych składników majątkowych,
i) opracowywanie dokumentów zgodnie z zasadami zawartymi w Instrukcji Archiwalnej i przekazywanie ich do archiwum zakładowego.
2. Kierownik komórki organizacyjnej ponosi odpowiedzialność wobec przełożonego za:
a) właściwy kierunek działania komórki wynikający z zakresu działania oraz dyspozycji i decyzji przełożonych,
b) merytoryczną realizację zadań komórki,
c) organizację pracy w komórce oraz kontrolę realizacji zadań przez pracowników,
d) dyscyplinę pracy.
I. Organizator Pracy Artystycznej
1. Organizator Pracy Artystycznej podlega bezpośrednio Zastępcy Dyrektora.
2. W porozumieniu z Zastępcą Dyrektora oraz Kierownikiem Technicznym przygotowuje i wywiesza miesięczny plan pracy Teatru oraz niezwłocznie zawiadamia o nim artystów grających gościnnie,
3. Uzgadnia wszystkie przejawy i potrzeby życia artystycznego Teatru z innymi działami instytucji,
4. Uczestniczy w naradach kierownictwa Teatru dot. repertuaru, planowania zajęć, eksploatacji przedstawień etc.,
5. Opracowuje tygodniowe plany zajęć na podstawie otrzymanych danych oraz dopilnowuje bezbłędnego ich powielania i terminowego podania do wiadomości pracownikom Teatru oraz aktorom grają
cym gościnnie.,
6. Natychmiast po powzięciu wiadomości nanosi na plan zajęć imprezy obce, dodatkowe próby i przedstawienia oraz wykreśla z planu zajęć przedstawienia i próby odwołane oraz najszybszym sposobem powiadamia odpowiednich pracowników Teatru o zmianach w planie zajęć,
7. Wywiesza obsady nowych sztuk,
8. Dopilnowuje wprowadzanie zmian do okólników, materiałów reklamowych i wydawnictw reklamowych i powiadamia pracownie Teatru,
9. W przypadku zastępstw uzgadnia z reżyserem obsadę zastępstwa, zawiadamia aktora i dostarcza mu egzemplarz, zawiadamia potrzebnych aktorów, statystów, muzyków, suflerów, inspicjentów, zespół techniczny oraz dyrekcję Teatru i reżysera o planie nagłego zastępstwa,
10. Zawiadamia realizatorów, aktorów i pozostałych pracowników Teatru o wznowieniach spektakli, harmonogramie spektakli i harmonogramie prób,
11. W porozumieniu z Zastępcą Dyrektora angażuje statystów, muzyków, tancerzy itp.,
12. Dokonuje protokolarnie obliczeń czasu trwania muzyki, tańców i piosenek dla obliczenia należności i tantiem,
13. Dopilnowuje wystąpienia do ZAiKS-u o licencje na sztuki i zgłoszenia nagrań, ilustracji muzycznych i choreografii oraz podaje czas ich trwania,
14. Organizuje wyjazdy Teatru z przedstawieniami na konkursy i festiwale w kraju i za granicą,
15. W porozumieniu z działem kadr prowadzi statystykę zatrudnienia zespołu artystycznego oraz ustala zwrot dni wolnych w zamian za przepracowane ustawowe święta i dni wolne od pracy,
16. Przygotowuje dla działu finansowego dane dotyczące ilości przedstawień i wszelkich honorariów pracowników artystycznych (do 4-go dnia następnego miesią
ca),
17. Prowadzi ewidencję odwołanych przedstawień z zaznaczeniem przyczyny odwołania,
18. Po wygraniu sztuk dopilnowuje zdanie do biblioteki teatralnej egzemplarzy ról i materiałów nutowych oraz dokonuje obliczenia osiągniętej liczby przedstawień w siedzibie i objeździe, ilości widzów i wpływów za bilety, dane te w przyjętej formie przekazuje do wiadomości pracownikom Teatru,
19. Kontroluje wypełnianie raportów przez inspicjentów i zgłasza dodatkowe zajęcia zespołu artystycznego,
20. Powiadamia Dyrektora i Zastępcę Dyrektora Teatru o wszelkich nieprawidłowościach w pracy artystycznej Teatru i zapobiega im,
21. Ponadto:
a) współpracuje z Działem Współpracy z Publicznością oraz Działem Promocji i Działem Reklamy w celu zapewnienia właściwego poziomu informacji o działalności artystycznej Teatru,
b) bierze udział w naradach repertuarowych w przygotowaniu uroczystości, konferencjach prasowych i wystaw teatralnych itp.,
c) kompletuje i organizuje przekazanie odpowiednio skompletowanych zespołów materiałów i wydawnictw informacyjno – reklamowych Teatru (serwis foto) instytucjom i organom zajmują
cym się popularyzacją
i rejestracją
pracy artystycznej Teatru (Agencja Autorska ZAiKS, Centralna Biblioteka Nutowa, Instytut Teatralny, ZASP itp.),
d) przestrzega obowiązku wykonywania innych poleceń przełożonych dotyczą
cych pracy, zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy.
II. Dział Artystyczny
1. Dział Artystyczny tj. aktorzy, technik charakteryzator, inspicjenci i suflerzy podlegają bezpośrednio Zastępcy Dyrektora.
2. Pracownik działu artystycznego obowiązany jest:
a) przyjąć powierzoną mu rolę (partię, sztukę, partyturę) jak również tzw. dublury powierzone przez Dyrekcją Teatru.
b) W przypadku, gdy aktor uzna, że powierzona mu rola nie odpowiada jego uzdolnieniom artystycznym przysługuje mu (jeden raz w sezonie teatralnym) prawo pisemnego odwołania się do Dyrektora Teatru, który w porozumieniu z powołanym zespołem aktorów rozpatrzy je merytorycznie. Odwołanie nie zwalnia aktora od obowią
zku podjęcia pracy nad powierzoną
rolą
. Odwołanie winno być rozpatrzone w terminie 4 dni roboczych od daty wniesienia, po uprzednim wysłuchaniu aktora. Odwołanie może być złożone wyłącznie w czasie trwania prób,
c) pamięciowo opanować rolę (partię) po 10 próbach scenicznych w cią
gu 10 dni,
d) brać udział w lekcjach, próbach i próbach generalnych,
e) brać udział w próbach wieczornych je zeli nie bierze udziału równocześnie w przedstawieniu,
f) wziąć udział w nagłych przypadkach w próbach wyznaczonych w niedzielę lub ustawowe dni świąteczne. Nagłe przypadki określa Zastępca Dyrektora,
g) brać udział w drugiej próbie, jeżeli mieści się ona w ramach próby czterogodzinnej,
h) pracować indywidualnie nad przygotowaniem powierzonych zadań,
i) wziąć udział w zastępstwach nagłych i zwykłych,
j) zastępstwo nagłe występuje w sytuacji gdy przygotowanie roli wymaga przeprowadzenia do trzech prób w terminie nie dłuższym niż pięć dni do czasu wykonania roli na scenie ( w spektaklu),
k) zastępstwo zwykłe występuje w każdej innej sytuacji niż opisana w lit. j),
l) zgłaszać się w pracowni krawieckiej w godzinach pracy w wyznaczonym terminie. Nie zgłoszenie się w wyznaczonym terminie może spowodować wyznaczenie dodatkowego terminu poza godzinami pracy aktora,
m) dostosować się do ustaleń pracy (metod) reżysera, dyrygenta, choreografa, scenografa oraz wypełniać ich polecenia w zakresie organizacji pracy i sposobu interpretacji roli (partii, sztuki, partytury),
n) właściwie zachowywać się na scenie i nie dezorganizować pracy przez samowolne zmiany (uzupełnienia) tekstu słownego lub muzycznego,
o) dbać o powierzone kostiumy, instrumenty, materiały nutowe oraz rekwizyty i niezwłocznie zawiadomić o wszelkich stwierdzonych brakach, uszkodzeniach itp. oraz nie wypożyczać ich osobom trzecim i nie wynosić samowolnie poza teren Teatru,
p) zdać otrzymane przedmioty potrzebne w czasie przedstawienia lub próby natychmiast po ich zakończeniu,
q) uczestniczyć nieodpłatnie w sesjach fotograficznych, filmowych oraz nagraniach radiowych i telewizyjnych w gmachu Teatru w godzinach zajęć do celów reklamowych, pod warunkiem że obejmują
tylko fragmenty przedstawienia,
r) uzyskać każdorazowo pisemne zezwolenie Dyrekcji Teatru na wykonywanie stałych lub dorywczych prac poza Teatrem. Nie wymagają
zezwolenia prace wykonywane na podstawie umowy o dzieło lub umowy zlecenia jeżeli nie koliduje to z obowiązkami wynikają
cymi z umowy o pracę zawartej z Teatrem,
s) przestrzegać obowią
zku wykonywania innych poleceń przełożonych dotyczą
cych pracy, zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy
III. Kierownik Literacki
1. Kierownik Literacki podlega bezpośrednio Zastępcy Dyrektora.
2. Odpowiada za całokształt prac literackich wynikają
cych z działalności Teatru.
3. Śledzi rozwój polskiej i powszechnej dramaturgii współczesnej.
4. Przedstawia przełożonemu wnioski repertuarowe, zaopatrzone w recenzje proponowanych dramatów, uwzględniając możliwości realizacyjne Teatru.
5. Współpracuje z reżyserem nad literackim i dramaturgicznym przygotowaniem scenariusza utworu do realizacji scenicznej.
6. Odpowiada za terminowe powielenie i dostarczenie scenariusza na pierwszą próbę.
7. Kopiuje egzemplarze sztuki dla realizatorów, aktorów i inspicjenta
8. Współpracuje z reżyserem w czasie prób, biorąc w razie potrzeby udział we wstępnych próbach analitycznych.
9. Uczestniczy w próbach generalnych.
10. Redaguje programy przedstawień i inne wydawnictwa Teatru.
11. Opracowuje tekstowo (merytorycznie) wnioski o dofinansowanie zadań realizowanych ze środków pozostają
cych w dyspozycji ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego oraz projekty z zakresu kultury ze środków zwykłych (programów wspólnotowych i krajowych, fundacji itp.)
12. Utrzymuje kontakty z agencjami autorskimi i innymi instytucjami w zakresie udostępniania tekstów sztuk, muzyki i innych dzieł służą
cych inscenizacjom teatralnym.
13. Opracowuje zbiorcze podsumowanie sezonu do wykorzystania przez kierownictwo Teatru, redakcję Almanachu Sceny Polskiej i inne instytucje.
14. Powiadamia odpowiednie urzędy i instytucje o przejawach życia artystycznego Teatru,
15. Współpracuje z Działem Współpracy z Publicznością oraz Działem Promocji i Działem Reklamy Teatru w celu zapewnienia właściwego poziomu informacji o działalności artystycznej Teatru. Dba o niezbędny poziom wiedzy na temat aktualnego repertuaru u wszystkich pracowników Teatru.
16. Bierze udział w naradach repertuarowych i konferencjach prasowych, przygotowywaniu uroczystości, wystaw teatralnych i innych projektów artystycznych realizowanych w teatrze.
17. Wspólnie z Działem Promocji i Działem Reklamy przygotowuje do druku, zleca i nadzoruje druk programów teatralnych, repertuarów, afiszy, plakatów i innych wydawnictw teatralnych oraz współpracuje w celu nadania publikowanym wydawnictwom Teatru odpowiedniego kształtu graficznego.
18. Utrzymuje ścisłe kontakty z drukarniami i realizuje konieczne wymogi formalne.
19. Odpowiada za terminowość wykonania i poziom wydawniczy druków teatralnych.
20. Kompletuje i organizuje przekazanie odpowiednio przygotowanych zespołów materiałów i wydawnictw informacyjno – reklamowych Teatru, instytucjom i organom zajmują
cym się popularyzacją
i rejestracją
pracy artystycznej Teatru.
21. Prowadzi stały nadzór nad stroną
internetową
Teatru we współpracy z Działem Promocji.
22. Przestrzega obowiązku wykonywania innych poleceń przełożonych dotyczących pracy, zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy
IV. Dział Reklamy
1. Podlega bezpośrednio Zastępcy Dyrektora Teatru.
2. Składa wnioski w sprawach organizacji i realizacji przedstawień, a także wykonawstwa i ekspozycji środków reklamy /terminy, koszty, możliwości realizacji/, współpracują
c w tym względzie z Działem Współpracy z Publicznością
i Działem Promocji,
3. Wnioskuje w sprawach potrzeb, wielkości nakładów wydawnictw, np. programów, plakatów, afiszy, ulotek, informatorów, repertuarów miesięcznych itp. z założeniem, że materiały te winny być wydrukowane co najmniej 10 dni przed premierą każej pozycji repertuarowej,
4. Całościowo projektuje informację Teatru i reklamę wizualną
w budynku teatralnym oraz na terenie statutowej działalności Teatru (gabloty, stelaże informacyjne, elementy wolnostoją
ce, bannery, informatory, „drogowskazy” itp.) oraz sprawuje nadzór nad ich wykonaniem,
5. Projektuje szatę graficzną
wydawnictw teatralnych, wykonuje i nadzoruje aktualną
informację, reklamę i plakatowanie w punktach informacyjnych,
6. Projektuje i wykonuje okolicznościowe wystawy i spotkania związane z przedstawieniami premierowymi, wykonuje teksty informacyjne dla potrzeb Teatru, bierze udział w realizacji elementów scenograficznych, które wymagają
opracowania plastycznego i artystycznego, współdziałają
c z Kierownikiem Technicznym lub bezpośrednio z scenografami, reżyserami.
7. łciłle współpracuje z Zastępcę
Dyrektora, Działem Współpracy z Publicznością
, Działem Promocji, Kierownikiem Literackim i Organizatorem Pracy Artystycznej.
8. Przestrzega obowiązku wykonywania innych poleceł przełożonych dotyczą
cych pracy, zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy
V. Dział Promocji
1. Podlega bezpośrednio Zastępcy Dyrektora Teatru.
2. Opracowuje i całościowo realizuje projekty artystyczne: /plastyczne, happeningi, promocje uliczne...itp./ ściłle zwię
zane z linię
artystycznę
Teatru, w celu zwiększeniu atrakcyjności Teatru dla widzów,
3. Organizuje całokształt działań zmierzaję
cych do wzmocnienia obecności, zasięgu oddziaływania i marki Teatru oraz rozbudzania jego potrzeby w życiu mieszkałców,
4. Inicjuje i realizuje projekty promocyjne w zakresie poszerzania statutowych działań artystycznych Teatru o możliwości wynikaję
ce z naturalnego łrodowiska i przestrzeni miasta,
5. Poszukuje dodatkowych możliwości i łrodków finansowych na prowadzenie projektów artystycznych, w tym działalności repertuarowej oraz popularyzuję
cej Teatr.
6. W wyznaczonym przez Dyrekcję zakresie prowadzi nadzór nad zarzę
dzaniem tymi projektami aż do ich całkowitego zakołczenia,
7. Powiadamia odpowiednie urzędy i instytucje o przejawach życia artystycznego Teatru,
8. Prowadzi stały nadzór nad stronę
internetowę
Teatru
9. Poszukuje nowych form wspierania Teatru przez instytucje lub osoby prywatne w postaci mecenatu, dotacji, wymiany wzajemnych usług itp., a także kontynuuje i wzmacnia działania zwię
zane z istnieję
cę
już współpracę
,
10. Dba o pozytywny wizerunek i współpracę Teatru z lokalnymi i poza lokalnymi mediami (prasa, radio, agencje reklamowe itd.),
11. Podaje do prasy i radia repertuar Teatru, wzmianki o odwołaniu przedstawień i nagłej zmianie repertuaru,
12. łciłle współpracuje z Zastępcę
Dyrektora, Działem Współpracy z Publicznością
, Działem Reklamy, Kierownikiem Literackim i Organizatorem Pracy Artystycznej.
13. Bierze udział w projektowaniu i bezpośredniej realizacji:
a) wystaw okolicznościowych, spotkał zwię
zanych z przedstawieniami premierowymi, koncertów, pokazów, wymiany kulturalnej i innymi działaniami w zakresie współpracy z instytucjami, organizacjami, szkołami i innymi partnerami Teatru,
b) projektów informacyjnych i reklamowych w budynku teatralnym, a także na terenie statutowej działalności Teatru ( gabloty, stelaże informacyjne, terenowe).
14. Przestrzega obowiązku wykonywania innych poleceł przełożonych dotyczą
cych pracy, zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy
VI. Dział Zamówieł Publicznych i Funduszy Strukturalnych:
Podlega bezpośrednio Zastępcy Dyrektora Teatru.
1. Do zadał Działu w zakresie Funduszy Strukturalnych należy:
a) Poszukiwanie budżetowych i pozabudżetowych źródełfinansowania działalności Teatru ( funduszy krajowych i zagranicznych).
b) Wybór odpowiedniego instrumentu finansowego w ramach perspektyw finansowych.
c) Przygotowywanie i opracowywanie - w porozumieniu z Głównym Księgowym i Dyrektorem Teatru - wniosków aplikacyjnych oraz załę
czników do programów i funduszy.
d) Bieżę
ce konsultowanie z instytucjami przyznaję
cymi łrodki budżetowe i pozabudżetowe w zakresie poprawności sporzę
dzanych wniosków.
e) Kontakt z instytucjami finansuję
cymi.
f) Monitoring i koordynacja przygotowania wniosków i projektów - w uzgodnieniu z Dyrektorem Teatru - oraz poszukiwanie i sprawdzanie możliwości pozyskania finansów na te projekty.
g) Koordynacja procesu realizacji projektów we współpracy z poszczególnymi działami Teatru zaangażowanymi w ich realizację
h) Nadzór nad rozliczeniem merytorycznym projektów i finansowym aż do ich całkowitego rozliczenia przed instytucję
finansuję
cę
.
2. Do zadań Działu w zakresie Zamówień Publicznych należy:
a) Nadzór bieżę
cy nad prawidłowym przebiegiem wydatkowania łrodków finansowych Teatru w kontekście zapisów Prawa Zamówieł Publicznych.
b) Przed rozpoczęciem o udzielenie zamówienia publicznego przygotowanie i przekazanie do zatwierdzenia przez Dyrektora Teatru następuję
cych dokumentów:
- propozycji wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego wraz z uzasadnieniem,
- projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zaproszenia do udziału w postępowaniu, zaproszenia do składania ofert albo zapytania o cenę,
- propozycji zaproszenia do rokował w trybie zamówienia z wolnej ręki, ze wskazaniem podmiotu, z którym maję
być prowadzone rokowania,
- projektu ogłoszenia wymaganego dla danego trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- projektów wniosków do Prezesa Urzędu Zamówieł Publicznych w sprawie wydania decyzji wymaganych ustawę
.
c) Udzielanie wyjałnieł dotyczą
cych treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
d) Prowadzenie negocjacji albo rokował z dostawcami lub wykonawcami, w przypadku gdy ustawa przewiduje prowadzenie takich negocjacji albo rokował.
e) Dokonywanie otwarcia ofert.
f) Ocenianie spełnienia warunków stawianych dostawcom lub wykonawcom oraz wnioskowania do Dyrektora Teatru o wykluczenie dostawców lub wykonawców w przypadkach okrełlonych ustawę
.
g) Wnioskowanie do Dyrektora Teatru o odrzucenie oferty w przypadkach przewidzianych ustawę
.
h) łťę
danie udzielenia przez oferentów wyjałnieł dotyczą
cych treści złożonych przez nich ofert.
i) Ocenianie ofert nie podlegaję
cych odrzuceniu.
j) W razie konieczności wystę
pienie do Dyrektora Teatru z wnioskiem o przedłużenie okresu zwię
zania ofertę
.
k) Przygotowanie propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej lub wystę
pienie o unieważnienie postępowania.
l) Przyjmowanie i analizowanie wnoszonych protestów oraz przygotowanie projektu odpowiedzi na protest.
m) Proponowanie:
- wyboru najkorzystniejszej oferty w przypadku postępowania prowadzonego w trybie przetargu,
- wyboru oferty która zawiera najniższę
cenę w przypadku postępowania prowadzonego w trybie zapytania o cenę,
- zawarcia umowy z oferentem, z którym były prowadzone rokowania w przypadku postępowania prowadzonego w trybie zamówienia z wolnej ręki.
n) Ponadto do obowiązków Działu w zakresie Zamówieł Publicznych należy:
- wyznaczanie terminów posiedzeł Komisji oraz ich prowadzenie,
- odbieranie ołwiadczeł członków Komisji o zaistnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 20 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówieł publicznych ( tekst jednolity z dnia 08 czerwca 2010r. Dz. U. 2010r. nr 113 poz. 759),
- wyłę
czanie członka Komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w przypadku gdy członek Komisji ołwiadczy o istnieniu okoliczności, o których mowa w art.20 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówieł publicznych, lub nie złoży ołwiadczenia albo złoży ołwiadczenie niezgodne z prawdę
,
- informowanie Dyrektora Teatru o wyłę
czeniu członka Komisji z dalszego udziału w postępowaniu,
- podział między członków Komisji prac podejmowanych w trybie roboczym,
- nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- informowanie Dyrektora Teatru o problemach zwię
zanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- wnioskowanie do Dyrektora Teatru o zasięgnięcie opinii biegłych (rzeczoznawców), w sprawach wybiegaję
cych po za kompetencje Komisji,
- przedkładanie Dyrektorowi Teatru do zatwierdzenia projektów dokumentów przygotowanych przez Komisję w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- prowadzenie na bieżę
co dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- prowadzenie obsługi biurowej tj. korespondencji zwię
zanej z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
- zawiadamianie członków komisji o terminach posiedzeł,
- wydawanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oferentom przystępuję
cym do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- przyjmowanie ofert składanych przez oferentów i potwierdzanie ich przyjęcia,
- udostępnianie oferentom do wglę
du dokumentacji technicznej w przypadku gdy prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego takiej wymaga,
- dokonywanie otwarcia ofert oraz podanie do publicznej wiadomości: imienia i nazwiska oferenta, nazwy (firmę) oraz adresu (siedzibę) dostawcy lub wykonawcy, ceny oferty, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji, warunków płatności,
- przechowywanie kompletu dokumentów w siedzibie Teatru przez okres trzech lat po zakołczeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Przestrzega obowiązku wykonywania innych poleceł przełożonych dotyczą
cych pracy, zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy
VII. Dział Księgowości
1. Dział księgowości podlega bezpośrednio Głównemu Księgowemu
2. Główny Księgowy podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.
3. Dział Księgowości realizuje całokształt prac finansowych Teatru, takich jak plany finansowe i gospodarka finansowa.
4. Do zadał Głównego Księgowego w szczególności należy:
a) opracowywanie planów finansowych, analiz ekonomicznych,
b) prowadzenie korespondencji w sprawach finansowych,
c) dekretowanie dokumentów finansowych (list płac, raportów kasowych i bankowych, deklaracji itp.)
5. W zakresie finansowania działalności Teatru, Dział Księgowości:
a) przestrzega zasad obowiązuję
cego w Teatrze systemu finansowania oraz ogólnych przepisów w zakresie gospodarki finansowej,
b) zabezpiecza łrodki finansowe na działalnołę Teatru,
c) realizuje w obowiązuję
cych terminach zobowiązania,
d) sporzę
dza żę
dania do zapłaty,
e) nalicza odsetki za zwłokę i wystawia noty odsetkowe,
f) sporzę
dza polecenia przelewu po uprzednim sprawdzeniu dokumentów łşródłowych,
g) prowadzi kasę,
h) sprawdza wszystkie dokumenty pod względem formalnym, rachunkowym i merytorycznym,
i) prowadzi bieżę
cę
ewidencję i kontrolę zaliczek do rozliczenia nie podjętych płac i innych rozrachunków z pracownikami,
j) przestrzega utrzymanie pogotowia kasowego,
k) sporzę
dza rachunek ekonomiczny przedsięwzięę gospodarczych,
l) opracowuje instrukcje, wytyczne w zakresie prawidłowego obiegu dokumentacji finansowej,
m) dokonuje ubezpieczeł maję
tkowych, prowadzi ewidencję zawartych umów – polis ubezpieczeniowych,
n) prowadzi kontrolę rozliczeł z ubezpieczycielem,
o) prowadzi ewidencję do obliczenia amortyzacji i umorzeł łrodków trwałych i podmiotów,
p) dokonuje rozliczeł z ZUS i budżetem (składki, podatki, opłaty skarbowe).
6. Dział księgowości prowadzi całokształt prac zwię
zanych z systemem ewidencji i organizacji rachunkowości. W szczególności:
a) przyjmuje z komórek organizacyjnych dokumenty podlegaję
ce księgowaniu,
b) prowadzi ewidencję i rozliczenia inwentaryzacji składników maję
tkowych,
c) uzgadnia z osobami materialnie odpowiedzialnymi wyniki rozliczeł inwentaryzacji,
d) ustala sposoby zapłaty należności z tytułu niedoborów i egzekwuje spłaty w ustalonych terminach,
e) przygotowuje dokumentację niezbędnę
do dochodzenia należności na drodze sę
dowej,
f) dokonuje potrę
ceł należności z wynagrodzenia na podstawie tytułów wykonawczych,
g) współpracuje z Radcę
Prawnym w zakresie należności spornych,
h) sporzę
dza sprawozdania finansowe w obowiązuję
cych terminach.
7. Przestrzega obowiązku wykonywania innych poleceł przełożonych dotyczą
cych pracy, zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy
VIII. Kierownik Sekretariatu i Kadr
1. Podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.
2. Realizuje politykę kadrowę
Teatru, prowadzi całokształt spraw osobowych zgodnie z obowiązuję
cymi przepisami, organizuje szkolenie pracowników oraz podejmuje działania w celu zaspokojenia potrzeb socjalno – bytowych pracowników. W szczególności:
a) programuje, planuje i bilansuje potrzeby kadrowe i w tym zakresie współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi Teatru,
b) prowadzi dokumentację personalnę
oraz załatwia sprawy pracownicze, sporzę
dza wszystkie dokumenty zwię
zane ze stosunkiem pracy,
c) sporzę
dza i czuwa nad prawidłowę
realizację
planów urlopów pracowników,
d) prowadzi ewidencję wyjazdów służbowych,
3. Sekretariat realizuje zadania w zakresie obsługi kancelaryjno – biurowej Teatru, przyjmowania i ekspediowania korespondencji, kompletowania i przechowywania dokumentów oraz organizacji łę
czności, w szczególności:
a) przyjmuje i ekspediuje korespondencję,
b) prowadzi dziennik korespondencji przychodzę
cej i wychodzę
cej,
c) doręcza za pokwitowaniem właściwym komórkom organizacyjnym zgodnie z dekretację
Dyrekcji korespondencję, dokumenty, pisma,
d) prowadzi terminarz załatwiania spraw,
e) prowadzi terminarz korespondencji i narad Dyrekcji,
f) prowadzi rejestr aktów normatywnych wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora,
4. Przestrzega obowiązku wykonywania innych poleceł przełożonych dotyczą
cych pracy, zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy
IX. Dział Techniczny
1. Dział Techniczny podlega bezpośrednio Kierownikowi Technicznemu.
2. Kierownik Techniczny podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.
3. Dział Techniczny realizuje zadania w zakresie przygotowania i realizacji przedstawień w Teatrze.
4. Kierownik Techniczny
a) kieruje i organizuje produkcję i obsługę sceny, konserwację i remonty bieżę
ce wszelkich maszyn i urządzeń oraz nadzoruje ich wykonanie, rozdziela zadania w pracowniach i stanowiskach pracy,
b) opracowuje plany bieżę
ce remontów urządzeń, plany kosztów, wykonanie dekoracji, rekwizytów i kostiumów, nadzoruje jakołę produkcji, koordynuje i kontroluje przebieg prac działu i wykonanie zadał,
c) współpracuje przy opracowaniu planów inwestycyjnych, łrednich i kapitalnych remontów, zaopatrzeniowych, planu nakładów na bezpieczełstwo i ochronę pracy oraz ochronę przeciwpożarowę
,
d) przedstawia wnioski i opinie w sprawach pracowników swego działu i przydziela pracownikom miejsca pracy według kwalifikacji,
e) prowadzi dokładnę
ewidencję zwrotu dni wolnych za przepracowane nadgodziny,
f) nadzoruje utrzymanie bezpieczełstwa, higieny i porzę
dku w miejscach pracy, czuwa w swoim dziale nad przestrzeganiem dyscypliny pracy, regulaminów, instrukcji i zarządzeń.
5. Na odcinku pracowni produkcja, gotowołę ruchowa maszyn i narzędzi do zakresu prac Kierownika technicznego należy:
a) zapewnienie właściwych miejsc pracy i narzędzi poszczególnym pracownikom z uwzględnieniem rodzaju wykonywanych prac w danej pracowni,
b) nadzór nad prawidłowę
i terminowę
konserwację
maszyn i narzędzi pracy,
c) nadzór nad racjonalnym wykorzystaniem materiałów,
d) stała troska o podniesienie wydajnołę pracy,
e) dopilnowanie terminowego, regularnego i odpowiedniego zaopatrzenia we wszystkie łrodki produkcyjne i materiały do bieżę
cych produkcji oraz nad ich należytym przechowywaniem w magazynach podręcznych pracowni, eliminowania powstawania nadmiernych zapasów i przestojów na stanowiskach pracy,
f) zapewnienie i utrzymanie na podległym sobie terenie pracy (scena, zascenie pracownie) właściwych warunków bezpieczełstwa i ochrony pracy oraz bezpieczełstwa p.poż.,
należyta organizacja pracy przez:
g) ustalanie po uprzednim omówieniu szczegółów na odprawie roboczej (aktywu technicznego i grup pracowniczych) szczegółowych harmonogramów realizacji poszczególnych sztuk w pracowniach.
h) opracowywanie szczegółowych wykazów kosztów i pełny nadzór nad właściwę
ich realizację
w zakresie wykonania dekoracji, rekwizytów i kostiumów przy współpracy ze scenografem, kierownikami poszczególnych pracowni i komórek zaopatrzenia. Wykaz kosztów przedstawia Dyrektorowi względnie Głównemu Księgowemu,
i) nadzór nad właściwym obiegiem dokumentów takich jak: zapotrzebował materiałowych do magazynu, zamówieł materiałów do zakupu, rozliczeł z pobranych materiałów do przerobu,
j) nadzór nad właściwym przekazywaniem wyprodukowanych dekoracji, mebli, kostiumów i rekwizytów do cechowania i wprowadzenia do księ
g inwentarzowych,
k) zdania po zakołczeniu produkcji wszelkich projektów scenograficznych do archiwum artystycznego
6. W celu wykonania zadał Kierownik Techniczny powinien braę udział w naradach kierownictwa Teatru nad planem realizacji repertuaru oraz w naradach z reżyserem sztuki i scenografem. Do produkcji przyjmuje projekty podpisane przez scenografa i zatwierdzone przez reżysera, Zastępcę Dyrektora i Dyrektora. Przy wykonawstwie dekoracji, rekwizytów i kostiumów stale współpracuje ze scenografem. Harmonogramy pracy powinny być w taki sposób ustalone, aby zapewniały właściwe wykorzystanie zespołu technicznego, nie dopuszczały do powstania zarówno przestojów w pracy jak i nadmiernej liczby godzin nadliczbowych.
7. Na odcinku obsługi sceny i gotowości ruchowej wszelkich urządzeń scenicznych do zakresu prac Kierownika Technicznego należy:
a) nadzorowanie należytego funkcjonowania wszystkich urządzeń technicznych sceny (mechanicznych, elektrycznych, akustycznych)
b) nadzorowania należytego funkcjonowania wszystkich urządzeń technicznych sceny (mechanicznych, elektrycznych, akustycznych),
c) zapewnienie przy stałej współpracy p.poż. właściwych warunków bezpieczełstwa i ochrony pracy osób zatrudnionych na scenie (obsługa techniczna, aktorzy) oraz bezpieczełstwa p.poż.,
d) przy elementach dekoracji o dużej rozpiętości obowiązany jest przeprowadzię próbę obcię
żenia i protokolarnie odebraę dekoracje,
e) nadzorowanie właściwej konserwacji urządzeń sceny (mechanicznych, elektrycznych, akustycznych),
f) nadzór nad terminowym przeglę
dem okresowym urządzeń specjalnych jak: kurtyna, urzę
dzenia alarmowe, sygnalizacyjne, wentylacyjne i telefoniczne, gałnice oraz urzę
dzenia odgromnikowe,
g) nadzór nad organizację
pracy zespołu technicznego obsługi sceny (akceptowanie tygodniowych planów zajęę obsługi sceny) oraz jej przebieg w czasie prób i przedstawieł,
h) organizowanie i przeprowadzanie prób technicznych sztuk wchodzę
cych do repertuaru,
i) nadzorowanie właściwego składowania dekoracji i mebli w pomieszczeniach przy scenicznych,
j) nadzór nad właściwym zużytkowaniem dekoracji, rekwizytów i kostiumów ze sztuk schodzę
cych z repertuaru, dalsze ich wykorzystanie i przeznaczenie na jakikolwiek cel powinno być każdorazowo uzgodnione z Dyrektorem Teatru,
k) odpowiedzialnołę za obce imprezy na scenie Teatru, co nakłada na kierownika technicznego obowiązek brania udziału w podjęciu decyzji o przyjęciu danej imprezy i jej obsłudze.
8. W zakresie transportu i zaopatrzenia do zakresu prac Kierownika technicznego należy:
a) nadzoruje i kontroluje gospodarkę pojazdami mechanicznymi oraz zaopatrzenia,
b) organizuje i dysponuje łrodkami transportu dla obsługi objazdów, dowozów widza i wynajmów,
c) nalicza i wystawia rachunki za wynajem,
d) dokonuje rejestracji pojazdów,
e) prowadzi karty i księ
żki ewidencji pojazdów, ogumienia, wyposażenia, remontów,
f) wydaje i prowadzi ewidencję kart drogowych i dokonuje ich rozliczeł,
g) nadzoruje terminy remontów i przeglę
dów technicznych pojazdów,
h) prowadzi sprawozdawczołę,
i) organizuje we współpracy z kierownikami pracowni, rytmiczne i terminowe zaopatrzenie w łrodki produkcji i materiały,
j) nadzoruje obieg dokumentów dotyczą
cych zamówieł i zapotrzebował na materiały, narzędzia i urzę
dzenia.
9. Kierownik Techniczny odpowiada za całokształt prac Działu Technicznego, a zwłaszcza za:
a) stan techniczny (bezpieczełstwo pracy i bezpieczełstwo p. poż. (sceny, widowni w miejscowościach zaplanowanych do objazdu teatralnego. W przypadku stwierdzenia niewłaściwych warunków kierownik techniczny powinien złożyę na piłmie raport kierownictwu z ewentualnym wnioskiem o rezygnacji z wykorzystania obiektu nie nadaję
cego się do eksploatacji z przyczyn technicznych,
b) właściwe przygotowanie dekoracji, kostiumów i rekwizytów do pracy w objełşdzie, w tej mierze powinien mieę decyduję
cy głos w zakresie przyjmowania projektów scenograficznych (szczególnie odnołnie wykonania dekoracji) ilości mebli,
c) zapewnienie właściwego transportu dekoracji, rekwizytów itp.,
d) zapewnienie właściwego podziału pracy zespołu technicznego o objełşdzie (ważne przy równoległej pracy w siedzibie).
10. Zadania i obowiązki Kierownika Technicznego w zakresie ochrony p.poż. :
a) dopilnowanie należytego ustawienia, eksploatacji i konserwacji: maszyn, aparatów, urządzeń technicznych, instalacji elektrycznych, urządzeń ogrzewczych,
b) zaopatrzenie wszelkich aparatów i urządzeń technicznych w instrukcje obsługi,
c) dopilnowanie, aby urzę
dzenia przeciwpożarowe Teatru, jak kurtyna przeciwpożarowa (żelazna) urzę
dzenia wodne, klapy dymne, oświetlenie bezpieczeństwa itp. działańy sprawnie,
d) planowanie remontów wszelkich urządzeń technicznych,
e) planowanie w porozumieniu z kierownictwem administracyjnym Teatru, inwestycji przebudowy budynków, dróg dojazdowych itp.,
f) powodowanie natychmiastowego usuwania wad i uszkodzeń w instalacjach elektrycznych, aparaturze i wszelkich urządzeniach technicznych, urzą
dzeniach grzewczych,
g) branie udziału w kontrolach przeprowadzanych przez organa nadrzędne,
h) branie udziału w wewnętrznych komisyjnych kontrolach p.poż. Teatru,
i) wykonywanie na swoim odcinku pracy zarządzeń i rozporządzeń z zakresu przeciwpożarowej ochrony oraz pilnowania ich wykonania przez personel podległy,
j) spowodowanie przeszkolenia podległego personelu w zakresie ochrony p. poż. na podstawie obowiązują
cych programów,
k) uzgodnienie z kierownictwem miejscowej komendy straży pożarnych planowanych efektów scenicznych mogą
cych być powodem powstania pożaru.
11. Przestrzega obowiązku wykonywania innych poleceń przełożonych dotyczących pracy, zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy
X. Dział Administracyjno – Gospodarczy
1. Dział Administracyjno – Gospodarczy podlega bezpośrednio Kierownikowi Adminstracyjno – Gospodarczemu.
2. Kierownik Administracyjno – Gospodarczy podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.
3. Dział Administracyjno – Gospodarczy realizuje zadania w zakresie przygotowania i realizacji inwestycji, nadzoru nad remontami, gospodarki łrodkami trwałymi oraz realizuje całokształt spraw gospodarczych Teatru.
4. W zakresie inwestycji i remontów:
a) ustala potrzeby dotyczą
ce inwestycji, modernizacji i remontów i opracowuje w tym zakresie plany,
b) koordynuje całokształt zagadnieł zwię
zanych z inwestycjami i remontami,
c) przedkłada do Działu Księgowości pełne rozliczenie zadał inwestycyjnych i remontowych,
d) opracowuje plany wyposażenia obiektów Teatru,
5. W zakresie administracji:
a) administruje i organizuje gospodarkę maję
tkiem trwałym, przedmiotami i drobnym sprzętem,
b) prowadzi ewidencję pozaksięgowę
środków trwałych, przedmiotów i drobnego sprzętu,
c) organizuje i uczestniczy w spisach z natury maję
tku Teatru,
d) organizuje stałą konserwację maszyn biurowych i urządzeń,
e) organizuje i zabezpiecza właściwe utrzymanie stanu sanitarnego i higienicznego ogrzewania obiektów,
f) zleca wykonanie pieczę
tek oraz prowadzi ich ewidencję i kasację,
g) prowadzi sprawy dotyczą
ce deratyzacji, dezynsekcji i dezynfekcji pomieszczeł,
h) zakupuje druki powszechnego użytku,
i) prowadzi sprawy zaopatrzenia pracowników w odzież ochronnę
, roboczę
, środki utrzymania czystości i higieny,
j) zaopatruje komórki organizacyjne w materiały biurowe i gospodarcze, prowadzi sprawy dotyczą
ce sprowadzenia opału, zaopatrzenia w energię elektrycznę
(wodę, gaz, wywozu nieczystości, czyszczenia ulic, drobnych napraw i konserwacji w obiektach teatralnych),
k) sporzą
dza karty pracy i grafiki dla dozorców, palaczy i sprzą
taczek,
l) sporzą
dza sprawozdawczołę dotyczą
cę
spraw administracyjnych,
m) organizuje komisje ustalaję
ce przyczyny zniszczenia, kradzieży czy uszkodzenia składników mają
tkowych,
n) organizuje zasady technicznego zabezpieczenia obiektów,
o) zapewnia dozór obiektów i czuwa nad ich prawidłowym funkcjonowaniem,
p) organizuje przeglę
dy zabezpieczeł obiektów i mienia,
q) prowadzi sprawy zasiedlenia mieszkał zakładowych oraz sprawy dotyczą
ce obowiązku meldowania.
6. Przestrzega obowiązku wykonywania innych poleceł przełożonych dotyczą
cych pracy, zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy
XI. Dział Współpracy z Publicznością
:
1. Dział Współpracy z Publicznością
podlega bezpośrednio Kierownikowi Działu Współpracy z Publicznością
.
2. Kierownik Działu współpracy z Publicznością
podlega bezpośrednio Dyrektorowi Taetru.
3. Dział Współpracy z Publicznością
jest odpowiedzialny za całokształt spraw zwią
zanych z organizację
i realizację
widowisk teatralnych oraz imprez artystycznych własnych i impresaryjnych zarówno w siedzibie Teatru, jak i w terenie,
4. W realizacji zadań dąży do osię
gania efektów ekonomicznych w zakresie szeroko pojętej opłacalności prezentowanych spektakli, działań impresaryjnych, imprez, wystaw, itp.
5. Nawią
zuje, rozwija i podtrzymuje współpracę ze szkołami, uczelniami wyższymi, zakładami pracy, placówkami kulturalnymi, stowarzyszeniami, uzdrowiskami, samorzę
dami lokalnymi itp. w sprawach sprzedaży biletów do Teatru i uczestnictwa w projektach artystycznych oraz edukacyjnych organizowanych przez Teatr ,
6. Organizuje i nadzoruje przebieg wszelkich działań w zakresie edukacji, popularyzacji i krzewienia kultury teatralnej, szczególnie wśród i młodzieży szkolnej i akademickiej,
7. Pełni nadzór na organizację
i przebiegiem imprez około teatralnych, odbywaję
cych się w Teatrze, np. Dni Młodego Teatru, konkursów, prezentacji teatrów szkolnych w wykonaniu własnych grup teatralnych i zespołów zaproszonych,
8. Pełni opiekę organizacyjną
nad działalnością
amatorskich warsztatów teatralnych przy Teatrze i innych grup zainteresowania teatrem, np. Cienie Teatru,
9. Prowadzi dokumentację bieżę
cę
i statystycznę
z organizowanych i realizowanych przedstawień własnych i obcych, współdziałaję
c ściłle z Działem Księgowości oraz Organizatorem Pracy Artystycznej
10. Prowadzi „metryki sztuk” (w rozbiciu na tytuły),
11. Organizuje i rozlicza sprzedaż programów na przedstawieniach, ponosi materialnę
odpowiedzialnołę za straty wynikaję
ce ze sprzedaży biletów na przedstawienia przez siebie organizowane,
12. Prowadzi kontrolę prawidłowości działania kasy biletowej w części dotyczą
cej sprzedaży biletów na organizowane przez siebie przedstawienia,
13. Do zadał Działu Współpracy z Publicznością
w szczególności należy:
a) opracowywanie i przedkładanie do zatwierdzania Dyrekcji rocznych, kwartalnych, miesięcznych planów prezentowania przedstawień we współpracy z Organizatorem Pracy Artystycznej,
b) terminowe i rzetelne sporzę
dzanie dokumentów oraz rozliczeł finansowych z organizowanych imprez oraz opracowywanie sprawozdawczości wię
żę
cej się z merytorycznę
działalnością
oraz przygotowywanie stosownych informacji dla Dyrekcji,
c) współpraca z pozostałymi pionami organizacyjnymi Teatru, w szczególności z Organizatorem Pracy Artystycznej, Działem Promocji i Reklamy, Kierownikiem Literackim oraz Kierownikiem Technicznym,
d) składanie odpowiednich wniosków w sprawach organizacji i realizacji przedstawieł, a także wykonawstwa i ekspozycji łrodków reklamy, współpracuję
c w tym względzie z Działem Promocji i Działem Reklamy,
e) wnioskowanie w sprawach potrzeb, a także wielkości nakładów wydawnictw jak: programy, plakaty, afisze, ulotki itp.
f) w wypadku realizacji zadał organizatora lub realizatora widowni w terenie zakres czynności realizuję
cych spektakl obejmuje:
- właściwe przygotowanie sali, sceny i zaplecza przed oddaniem do dyspozycji pracowników technicznych.
- zapewnienie frekwencji na każdym spektaklu do granic szeroko pojętej opłacalnością
,
- utrzymywanie kontaktu z kontrahentami, rozprowadzanie biletów wstępu na przedstawienie oraz zawieranie umów sprzedaży biletów wstępu na przedstawienie i prowadzenie korespondencji z kontrahentami,
g) poszukiwanie dodatkowych możliwości i środków na prowadzenie projektów artystycznych, w tym działalności repertuarowej oraz popularyzującej Teatr, a także – w wyznaczonym przez Dyrekcję zakresie – nadzór nad zarządzaniem tymi projektami.
14. Przestrzega obowiązku wykonywania innych poleceń przełożonych dotyczących pracy, zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy
XII. Radca Prawny
1. Podlega bezpośrednio Dyrektorowi Teatru.
2. Prowadzi obsługę prawną
zgodnie z przepisami ustawy z dnia 06 lipca 1982r. o radcach prawnych (tekst jednolity z dnia 16 grudnia 2009r. Dz. U. z 2010r. nr 10 poz. 65).
3. Do zadań Radcy Prawnego należy w szczególności:
a) udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa,
b) informowanie komórek organizacyjnych o zmianach w obowiązującym stanie prawnym,
c) opiniowanie pod względem prawnym wewnętrznych aktów normatywnych oraz umów,
d) nadzór prawny nad egzekucją należności,
e) występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu przez sądem, organami administracyjnymi i innymi organami orzekającymi.
4. Przestrzega obowiązku wykonywania innych poleceń przełożonych dotyczących pracy, zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy